Преди 8 хил. години цивилизацията в древна Варна е ползвала мистериозни технологии
Пълна мистерия е как е ставало снаждането на единзлатен лист с друг при това без да личи. Шефовете могат да се видят само под микроскоп.
„Това е била една изключително загадъчна цивилизация. Има едни биконични гривни, които не са ляти като цяло, а са изковавани като лист, който е снаждан с изчукване. Така единият слой прониква в другия слой – разказа пред „168 часа“ историкът от Варненския музей Валери Кинов. – Моето мнение е, че това е ставало на молекулярно ниво, защото снадката и шевът не се виждат. Трябва да го гледаш на микроскоп, за да го видиш.“
Според него златото е много чиста проба и затова е било изключително трудно за обработка.
„Откривателят на Варненския некропол, моят приятел, покойният Иван Иванов ми каза, че за някои от предметите е викал 13 отлични златари – допълни Кинов. – Идеята му била да установят дали могат да постигнат това ниво на изработка. Само двама са казали, че могат да го направят. Това е изключително трудно, защото златото е почти 24 карата и е много меко.“
Другата технология, която предизвиква недоумението на учените са мънистата от червен планински кристал.
„Той е изключително твърд – казва Кинов. – Освен че са шлифовани, десетки стотици мъниста са и пробити.“
Според него версията, че древните са го правили с медна игла като са въртели мънистото в пясък, не издържа.
„Това означава, че цялото племе, за да пробие не десетки стотици такива дупки, а само сто, е трябвало по цял ден да пробива дупки – казва Кинов. – На смени. То не е трябвало да се грижи нито за храна, нито за лов, за нищо.“
Според него това означава, че цивилизацията „Варна“ е имала други технологи за да пробие планинския кристал, с които съвременната наука все още не е наясно.
„Далеч съм от мисълта, че са познавали лазерни технологии, но при всички случаи не са въртели денонощно мънистата в пясък, за да може в един момент да ги пробият“, казва Кинов.
Учените и до днес продължават да изследват технологиите и свастиката от глинената чиния със златно покритие.
„Свастиката е на соларен символ, срещан в неолита – казва Кинов. – Много странен знак, може и да е на 9 хил години. Някои го свързват с двете пръчки, с които доскоро се смяташе, че е открит огъня. По научен път доказахме, че това е ставало когато лък се завърта с корда, прави се нещо като първобитен стан, след което се завърта една пръчка и тя разпалва огъня.“ Кинов посочи че след като експериментът е направен, той е показан и в учебния музей.
Предметите показват, че тази свастика има различно движение – в някои случаи се знакът се движи наляво, в други надясно.
„В източните религии се говори, че зависи от посоката, в която се върти свастиката. В едната е позитивната сила, а в другата – тъмната. Неслучайно Хитлер избира тъмната. Самата свастика символизира въртенето на галактиката,“ казва Кинов.
Той е убеден, че древните са били наясно с движението на небесните тела. В пещера във Франция има стенописи на 40 хил. години, на чийто таван е изрисувано цялото съзвездие от онова време.
„Има загадки, които съвременната наука не може да обясни. Tрябва да се простим с мисленето си, че онези, които не са имали коли, са по-тъпи от нас, много често ние сме на по-ниско ниво от тях“, казват археолози.
В артефактите се откриват и предмети от метал, който е смес между злато и сребро. В природата се намира изключително рядко.
Предизвикателство пред учените е да установят как древните са знаели къде какви камъни да копаят, как да ги разтопят, за да извлекат тези ценни метали от тях. Според проф. Иван Маразов жреците са притежавали тайното знание, което се е предавало по наследство. Само ограничена загадъчна каста е знаела как да обработва рудата, за да я трансформира в ценен метал.
Древно съкровище скрито под Аладжа манастир
Валери Кинов от 20 години проучва легендите за Аладжа манастир, недалеч от Варненския некропол. Братя Шкорпил пишат, че там са заровени несметните съкровища на Аладжа манастир и на още 12 манастира.
„Те били скрити там заради турските нашествия“, казва историкът. Според него е естествено за такова място под покровителството на боговете в трудни времена хората да крият най-ценните си неща.
„Така те ще бъдат съхранени от боговете и предпазени от разграбване – казва Кинов. – Оттам започна и моят интерес към тези легенди.“
Досега учените нямат яснота точно къде са тези лабиринти. Самият манастир е построен върху огромна скала.
Затова той се е заел с амбициозната задача древните тайни, до които се докосва, да представи в комикс. Главен герой в него е мистичният покровител на Аладжа манастир Рим Папа.
Според легендите той живее от хиляди години в подземията под манастира. Събужда се веднъж в годината, напролет и тръгва из околността. На всеки срещнат той задавал няколко въпроса: „Има ли още пръчки за каране на коне? Жените раждат ли още? Кравите телят ли се?“ Когато му казвали, че това го има, покровителят на манастира казвал: „Има още време.“ След това той отново потъвал в подземните лабиринти.
Кръстници на манастира стават гагаузите, които са християни, но говорят турски.
„Вероятно именно те пренасят легендата във времето“, допуска Кинов.
Вижте още:
НАЙ-СТАРОТО ЗЛАТО В СВЕТА Е БЪЛГАРСКОТО, НАМЕРЕНО КРАЙ ВАРНА
инфо: http://www.168chasa.bg/
Ако тази статия Ви харесва, помогнете ни да я популяризираме чрез бутончетата за споделяне отдолу.
Благодарим Ви!
Последвайте ни във Facebook
Оставете коментар
Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите и мненията, изказани в тях. Запазваме си правото да изтриваме коментари, които съдържат обидни или нецензурни изрази, които представляват явна или скрита реклама и които преценим за неподходящи по някаква друга причина.
Моля, обърнете внимание, че коментарите не са начин за връзка с нашия сайт. В случай, че искате да се свържете с нас, моля ползвайте за това секцията Контакти.
на този историк ли е археолог ли е дето дава интервюто, някой да му покаже какво се знае вече за артефактите от Варненския некропол, аман от платени еничари в БАН които ни подменят историята и ни говорят глупости
БОЖИЯТ НАРОД , БлагАрите – Благите хора
I , II , III – част ВИДЕО
http://news7.bg/%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8-%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8_l.bh_b.5488.html
2-ра и 3- част на филмите са точно за нещата които той е изследвал архологическите находки от Варненският никропол
Edin ot moite priiateli kaza ce zenite ne razdali vece…taka ce moze da ima istina vav vaprosa mu…
RE:“““златото е много чиста проба и затова е било изключително трудно за обработка“““ COMMENT: а) УВАЖАЕМИ, МЕКОТО ПО-ЛЕСНО СЕ ФОРМОВА; б) ДРЕВНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ НЕ СА СВЕТКАВИЧНИ – КАТО НАСТОЯЩИТЕ – ВРЕМЕТО Е ТЕЧАЛО РАЗЛИЧНО – БЕЗ ДА БЪДЕ УСКОРЯВАНО ЧРЕЗ КОЛАЙДЪРИ – ДОКОЛКОТО Е ИЗВЕСТНО В ТУЛА-РУСИЯ, СА СЕ КОВЯЛИ БЛАГОРОДНИЧЕСКИ МЕЧОВЕ – В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА НЯКОЛКО ПОКОЛЕНИЯ НА ИЗВЕСТЕН МАЙСТОР – ПРИ ТОВА ДЕН СЛЕД ДЕН – Т.Н. „КЛЕПАНА СТОМАНА“. ПАРЧЕТО СТОМАНА СЕ Е КОВЯЛО НА СТУДЕНО – ПО СПЕЦИАЛНИ МЕТОДИ – ЗА ДА СЕ ПОЛУЧИ НАДЛЪЖНА НА ОСТРЕТО ТЕКСТУРА – ВИЖДА СЕ ПОД МИКРОСКОП. ТАЗИ ТЕХНОЛОГИЯ ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ – ПОДОБЕН МЕЧ НА Е ПОЧТИ НЕРЪЖДАЕМ. ИМЕННО ЗАТОВА – МНОГО ОТ ДРЕВНИТЕ ХЛАДНИ ОРЪЖИЯ СА ДОБРЕ СЪХРАНЕНИ. НО ПРЕДИ ТОВА – ДОБИВАНИЯТ КЪС СТОВМАНА Е МОЛДОВАН – ТОЕСТ „ПЕЧЕН“ МНОГОКРАТНО В ПОДОБИЕ НА КОВАШКА ПЕЩ – ИЗВЛИЧАН – ОБКОВАВАН РЪЧНО – ОТНОВО ЗАГРЯВАН – ОТНОВО ИЗВЛИЧАН И ОБКОВАВАН РЪЧНО – И ТАКА – ЦЯЛ ЕДИН ЖИВОТ – ДОКАТО ГО ДАДЕ В РЪЦЕТЕ НА СЛЕДВАЩОТО ПОКОЛЕНИЕ – А МАЙСТОРЪТ СЛЕЗЕ В ГРОБА. ПОДИР ТОВА – СЛЕДВАЛО ЗАКАЛЯВАНЕТО НА ТАКА ИЗРАБОТЕНИЯТ МЕЧ – ЗАГРЯВАНЕ ПО УСМОТРЕНИЕ – ПОТАПЯНЕ В КОНСКА УРИНА ОТ ЧЕРЕН ЖРЕБЕЦ – ПОСЛЕ ЯХВАНЕ НА ТОЗИ ЖРЕБЕЦ ОТ ЧИРАКА С НАГРЕТИЯТ МЕЧ В РЪКА – ДА ГО РАЗМАХВА -ДОКАТО ВЯТЪРЪТ ГО ИЗСТУДИ – Т.Н. „САБЯ-ДАМАСКИНЯ“. ECOCONSULT77.
И – КАКВО СЕ ПОЛУЧАВА – ГРАБВАШ КОМЕНТАРА – И ПОВЕЧЕ ГО НЯМА – АМА ЕПОХАЛНИ ВРЕМЕНА – А!?!
Това е,защото „учените“ са прости.И най-елементарният ковач на бижутерия,не само ще го направи,но и ще го обясни как става.Това е така наречената гореща заварка.Заваряваните краища се нагряват до малко преди разтопяване и се причукват един към друг с топъл чук.Още по-лесно това става при злато и сребро с висока чистота,тъй като при загряването тези метали не се окисляват и не образуват шлак,за разлика от чистатата мед /бакър/,където е необходим флюс.
Разбирам че ви трябва материал за да може да правите пари от реклами, ама тлкова глупости на едно място не бях виждал. Кой е автора на статията ?