Най-скъпите компютърни игри

свят

Плащате по $60 за повечето нови игри, но колко струва създаването на една такава? Макар на пръв поглед това да е прост въпрос, отговорът е доста сложен.

От всички въпроси в гейм индустрията, този може би е най-неясният. Много хора в индустрията дори не знаят бюджетите на игрите. Не е нещо необичайно един специалист, работещ по високобюджетна игра, да няма представа с колко пари се прави играта.

Издатели и разработчици почти никога не публикуват информация за бюджетите на игрите си, а публичните търговски компании просто комбинират всичките си разходи в доклади за инвеститорите си, което дава много малко представа за цената на индивидуалните игри. Много често числата, които откриваме в интернет, са предположения на автори и анализатори. Затова, реалните бюджети могат да варират значително: на едно място може да пише $60 милиона, а на друго $15 милиона.

Когато получаваме специфични числа, това често е само цената по разработването или маркетинга, което обикновено не предоставя пълна картина за целия бюджет на играта, включващ цената за разпространението и рекламата. Освен това, точните числа, представени публично, може да не са съвсем верни: също като във филмовата индустрия, възможно е счетоводители да правят трикове с бюджетите, за да представят нещата да изглеждат по различен начин. През 2009г, Рич Хилеман от EA намекна в свое изказване, че неговата компания “вече редовно харчи два или три пъти повече за маркетинг и реклама, отколкото за самото разработване на игра”. Тази формула не е задължително приложима към всяка потенциална блокбъстър игра или компания, но добро предположение е да се каже, че парите за реклама при тези игри са доста повече от бюджета за разработка.

Няма съмнение обаче, че цената за производството на успешна игра се вдига постоянно. Миналото лято, когато Шушей Йошида от Sony говори за бюджетите на игрите, той каза, че бюджетите за топ игрите за PS4 ще бъдат “малко по-големи” от диапазона 20$-50$ милиона, каквато е била цената на топ игрите за PS3. Четири години по-рано, Ив Гулемо, изпълнителен директор на Ubisoft, изчисли, че средният бюджет за новото поколение игри ще е около $60 милиона. В доклад от 2012г, Take-Two признават, че някои от техните топ игри надвишават бюджета от $60 милиона само за разработката.
По-долу ще изброим цените на някои от най-популярните игри, събрани от публични източници, за да видим колко точно е голяма гейм

индустрията. Може да забележите липсата на някои популярни заглавия, като например Grand Theft Auto IV, чийто бюджет от $100 милиона беше просто предположение. По същия начин не можем да приемем за реална и цената от $280 милиона за GTA V. The Wall Street Journal пък оттегли твърдението си, че разработката на Starcraft II е струвала $100 милиона, след като продуцентът на играта обяви, че за разлика от повечето компании, Blizzard не поставят бюджети на игрите си и харчат колкото е необходимо, за да получат желания резултат.

комп

The Witcher – $8.5 милиона

По време на презентация през 2012г, Марсин Ивински каза, че RPG играта е разполагала с $2 милиона за маркетинг. А според сайта на CD Project RED, разработването на играта е струвало почти $6.5 милиона.

Borderlands – $30-35 милиона

През 2012г, Ранди Пичфорд от Gearbox пресметна, че RPG шуутъра е струвал между $30 и $35 милиона.

Call of Duty: Modern Warfare 2 – $200 милиона

В статия от 2009г по случай премиерата на играта, Бен Фиц, тогава репортер за Los Angeles Times, писа, че разработката на играта е струвала между $40 и $50 милиона, а общите разходите по нея възлизат на $200 милиона.

Left 4 Dead 2 – $25 милиона за маркетинг

Дъг Ломбарди от Valve разкри, че рекламната кампания на зомби продължението е струвала $25 милиона.

Gran Turismo 5 – $60 милиона

В интервю за Autoweek, създателят на играта, Казунори Ямаучи каза, че разработката на петата част от състезателната поредица е струвала $60 милиона.

Heavy Rain – $55 милиона

На полската гейминг конференция, изпълнителният директор на Quantic Dream каза, че първото заглавие на компанията за Sony е струвало $16.7 милиона за разработката, а общо похарчените пари са били някъде около €40 милиона.

God of War III – $44 милиона

Джон Хийт, тогавашен директор на продуктовите разработки в Sony Santa Monica, разкри, че първата игра на Kratos за HD конзолите е разполагала с бюджет от $44 милиона.

Battlefield 3 – $2.75 милиона за Фейсбук маркетинг

Шерил Санбърг разкри, че Eletronic Arts са похарчили $2.75 милиона за реклама във Фейсбук.

Call of Duty: Elite – $50 милиона

В своето резюме, бившият вицепрезидент на дигиталните операции за Call of Duty разкрива, че за разработването и пускането на играта са отишли $50 милиона.

Star Wars: The Old Republic – $200 милиона

Warhammer 40k: Dark Millenium Online – $30 милиона

Дани Билсън от THQ разкри миналата година, че издателят е похарчил около $30 милиона за лицензираната ММО игра, преди проектът да бъде зарязан.

Ghost Recon: Future Soldier – $68 милиона

Ив Гулемо от Ubisoft разкри, че общата инвестиция на компанията в тактическата военна игра е била €50 милиона.

Beyond: Two Souls – $27 милиона

Според френското списание Le Figaro Magazine, Quantic Dream са разполагали с бюджет от €20 милиона за разработването на играта.

Watch Dogs – $68 милиона

Стефани Декроа, изпълнителен продуцент по проекта в Ubisoft Montreal, казва, че бюджетът на най-новата им игра надхвърля €50 милиона.

Destiny – $140 милиона

Изтеклият онлайн договор за разработка на играта показва плащания за общо $140 милиона, с които са покрити хонорарите на разработчиците от Bungie и ограничена маркетинг кампания преди бетата.

инфо: izumitelno.com

Вижте още:

Най-скъпите течности в света

10-те най-скъпи материала в света

10-те най-скъпи фотографии в света

Най-скъпите съкровища, откривани в нашето време

За още интересни новини харесайте страницата ни във Facebook  тук

Оставете коментар

Писането на кирилица е силно препоръчително.

Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите и мненията, изказани в тях. Запазваме си правото да изтриваме коментари, които съдържат обидни или нецензурни изрази, които представляват явна или скрита реклама и които преценим за неподходящи по някаква друга причина.

Моля, обърнете внимание, че коментарите не са начин за връзка с нашия сайт. В случай, че искате да се свържете с нас, моля ползвайте за това секцията Контакти.